Nicke & Mojje

Blev helt konstig i hela kroppen i lördags när Mojje framförde låten "Bananerna" med sin kör i körslaget. Blev alldeles varm om hjärtat och bara njöt av att få höra låten sjungas om igen.

När jag gick i ettan och tvåan hade vi världens underbaraste lärare. Jag menar det verkligen. Ingen lärare jag haft efter henne har kunnat mäta sig med hennes snällhet. Hur som helst så tog hon med Nicke & Mojje-skivan till skolan när den kommit ut och lärde oss några av låtarna. Hon spelade gitarr. Sen sjöng vi upp låtarna för en hel del klasser på skolan i matsalen.

Så igår när jag och Robin kom hem från honom (underbar helg med han och Allsan förresten) började jag leta efter min Nicke & Mojje-skiva. Hittade den dock inte förrän idag uppe på vindan. Och för de som inte lyckats lista ut det så har jag nu suttit och lyssnar igenom varenda låt. Löjligt kanske. Men vilken känlsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0