1 december 2010


Vaknade upp imorse och kände mig glad i hela kroppen. 1:a december. Även fast hösten går så sakta så svischar månaderna bara förbi, nyss var det den första september och nu är det den första december. Sista månaden på 2010. Längtar tills året är över samtidigt som jag får ångest vid bara tanken. Nyårs är inte så speciellt för mig faktiskt, jag sitter bara och har ångest hela kvällen.

Dålig på att uppdatera har jag blivit också. Och från det ena till det tredje så är Eira väldigt lik Allsan. I visa avseenden, absolut inte när det gäller humöret för Alice morrade aldrig åt mig och hon högg aldrig mot mig en enda gång. Hon tuggade på mig när hon var valp förståss men aldrig som Eira gör. Men, som sagt, så är de ganska lika också:

- Alice var världens mest kärvänliga hund, hon tyckte om alla, kunde sitta i knä på alla och hade alltid pussar till övers. Eira också.
- Alice hade väldigt originella liggstilar när hon sovde. Hon brukade ligga i biabädden med huvudet hängandes utanför. Eller så låg hon i soffan med huvudet mot ryggstödet VÄNT RAKT BAK. Eira också.
- Alice brukade alltid sparka med bakbenet när hon skulle sova, fråga mig inte varför, men oftast sparkade hon i väggen två gånger med ett bakben när vi skulle sova. Eira också. Fast när hon ligger i knät. (Sover nämligen inte i sängen ännu.)
- Alice var väldigt öm i sina pussar ibland. Hon stod i mitt knä med bakbenen och la framtassarna mot min hals och slickade mig varsamt i ansiktet med öronen lagda långt bakåt. Eira också.
- Alice var en vinkare; hon satte ihop framtassarna och vinkade, helt enkelt. Eira också.
- Alice låg matte väldigt varmt om hjärtat. Eira också.

Kommentarer
Postat av: lillblondin

Jag vet inte om du vill ha den här dikten men jag hittade den i alla fall på en sida och den fick mig att tänka på Kenneth och jag blev gladare när jag läste den. Tänkte att du kanske kan koppla den till Alice på något sätt. Inte behöva känna en sån tomhet från henne,.



"Allt är bra.

Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Jag är jag och du är du. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.



Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, Tala till/om mig på samma sätt som du alltid brukade göra. Ändra inte ditt tonfall. Håll sorgen borta från din röst. Skratta tillsammans med mig. Skratta åt vardagens småting.



Var med mig. Tänk på mig. Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag. Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det.



Livet går vidare för att det måste gå vidare. Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig, för att du inte längre kan se mig. Jag väntar på dig för en kort stund. Alldeles i närheten.

Allt är bra."

2010-12-01 @ 17:19:41
URL: http://againstallodds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0