17 Ett favoritminne

Ska försöka undvika att nämna något som har med Alice att göra. Det får bli mitt favoritminne med Robin istället. Finns i och för sig många men,. Jag har valt ett.

Den 9 mars i år (2010) firade jag och min prins ett år tillsammans. Vi åkte den sjunde mars buss till Hemavan där vi stannade i fyra dagar. Tisdagen var våran dag. Backarna hade varit stängda dagen före på grund av storm men dagen till ära var dom öppna. Dock ej liften till toppen. Kring ett åkte vi upp med en lift och under färden blev jag smått irriterad (för något) och Robin försökte desperat lugna ner mig. När vi kom upp så stannade jag för att svara på två sms.  Stoppade ner telefon i fickan och tittade upp på en leende pojkvän. Han såg lite lurig ut så jag frågade vad det var. Han började säga något i stil med "jag vet ju att det är våran 1 årsdag idag, så du ska få en sak, egentligen hade jag tänkt uppe på toppen men det går ju inte så..." han fumlade i fickan med vänster hand och drog upp en svart ask. Han öppnade den och två guldringar glimmade i solen. Munnen stod på vid gavel och blicken for mellan Robin och ringarna, Robin och ringarna. Jag visste inte vad jag skulle säga. Drog av mig skidglasögonen och fick ur mig "är det sant".

Det är mitt finaste minne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0