Allt handlar om prioriteringar.

Satt och funderade på varför jag alltid ska vara så fattig och varför just min garderob ska vara fylld ("tom") av kläder som jag haft sen sexan. Känns det som. Jag minns inte senast jag köpte ett klädesplagg åt mig själv och kan inte komma ihåg om jag någonsin köpt något utan att memorera prislappen. Samtidigt som jag är hemskt snål (släktar på mamma..) så är jag det inte. Jag har lärt mig hur det fungerar att inte ha överflöd på pengar, jag har lärt mig att unna mig saker ibland även fast jag inte har råd.

Men det viktigaste av allt är att livet inte handlar om pengar. Pengar är ett nödvändigt ont. Att ha pengar innebär inte att man är lyckligare än människor utan pengar. Det viktigaste för mig är att jag har Robin. Jag har Eira. Jag har min familj och jag har min släkt. Jag har precis allt jag behöver, även fast jag är pank.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0