Julschema, så att säga.,

Har mycket att se framemot och mycket att våndas inför.. Varsågoda.

Idag (tisdag): Städning; dammsugning, dammtorkning, torkning av golv osv.. När Robin kommer hem blir det en snabbsväng till stan där jag uträttar ett ärende. Ikväll beger vi oss till hemlig ort för den traditionella julbakningen (införd förra året) med Emelie och mig som bagare. Haha. Blir super! Måste förresten göra klart en idrottsuppgift också=(

Imorgon (onsdag): Bada BÅDA hundarna.... Vilket lär ta fyrtio timmar ungefär. Eira tar drygt en timme och sen tar Skrållan säkert två eftersom hon inte är van att jag badar henne haha=( dessutom behöver hon borstas innan och hon har lite jobbigare päls än Eiras. Ja, så det blir en härlig dag. På kvällen är vi bjudna på mat hos Robins mormor och sedan beger vi oss mot Bureå.

Torsdag: Dan före dopparedan. Ska njuta hela dan<3 Iallafall, shoppning av julklappar står på schemat på torsdag. Bara att ge sig ut i julkaoset och bränna alla pengar jag har. Men jag älskar att köpa julklappar och sedan slå in dom. Det är lika kul att ge som att få!

På kvällen beger vi oss till samma hemliga ort som idag för uppesittarkväll. Ser mest framemot julklappsspelet och att spela bingolotto. Och känslan. När vi åter sitter här i lägenheten så ska vi slå in julklappar. MYYYYYS!!

Fredag: Julafton. Vakna i lägenheten tillsammans med Robin och vovvarna för att sedan bege oss hem till Bureå, där vi ska infinna oss kl 8. Morgonrockarna ska tydligen packas med för att bevara en tradition (som jag inte visste fanns(A)). Hemma ska vi äta mammas tomtegröt som vanligt och när vi är klara får vi lyfta på tallriken och hitta en lapp med en gåta som så småningom leder oss till varsin julklapp. Vanligtvis en tidning och (älskade!!!) toffefee!

Sedan firas julafton med Robin, mamma & Tomas, Emma, Oscar och morfar. Åsså hundarna förståss. Kalle Anka, julbord, julklappsutdelning osv. Sedan tar vi med oss Oscar och åker vidare mot stan där vi lämnar över honom till pappa och själva fortsätter mot Robins föräldrar. Där vi firar jul ännu än gång. Älskade dag!!

Lördag:
Juldagen. På kvällen beger vi oss åter mot Bureå för att enligt tradition äta blöta (dopp i grytan). Vilket är något av det godaste som finns! Sedan vill jag se Fångarna på fortet.

Det, är min vecka. Söndag vet jag inte vad som händer haha. Mycket text, inga bilder. Lycka till att läsa allt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0