Müsli och morot.

Förut sa jag "musli" men efter att jag läste tyska på högtadiet började jag säga "mysli". För det uttalas ju så om man ska vara petig. Müsli. Nu sitter jag och knaprar på en morot.

Somnade direkt jag la mig igår och vaknade igen kl ett av att Eira skulle ut. Husse var så snäll och gick. Sedan var det dags kl åtta igen. Då slet jag på mig morgonrocken och gick ut i kylan. Huvva. Och pinsamt är det också, kl åtta på morgonen är majoriteten av alla som bor i det här "huset" vakna. Dvs jag kan både bli utstirrad genom ett fönster (rosa morgonrock syns...) och möta någon på dennes morgonpromenad. "Men lilla vän inte kan du gå ut sådär!" utbrast en tant en dag. Nä, det kanske inte är så smart men vad har jag för val? Bättre det än att skruttan ska kissa ner sig.

Slutbabblat. Kolla istället in kommentarerna på förra inlägget "När ingenting är gott nog" och avundas mig för att jag har den bästa mormorn i världen.


Bilden ovan föreställer Alice (till vänster) och Skrållan (Alice mamma, Eiras mormor). När jag hittade bilden tänkte jag "perfekt, jag har ju en bild på vovvarna som bor här för tillfället". Nej, det stämmer inte riktigt, byt ut Allsan mot Eira och ni förstår att jag har det ganska sjåigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0