Varför göra imorgon det man kan göra idag?

Jag har lärt mig en läxa. Och jag ska försöka komma ihåg den, så jag slipper slösa bort massa fler dagar för att lära mig den igen.. Hela dagen, sen klockan två har jag sett förhäxad och ätit chips och annat onyttigt. Jag har alltså inte fått något gjort (förutom att tvätta, på någon annans tid....) och jag mår hemskt illa. Godis på tom mage är inte bra, nu inser jag varför man inte fick äta godis före maten när man var liten.

Så, jag måste lära mig att:
- Inte skjuta upp saker, varför göra imorgon det man kan göra idag?
- Äta MAT istället för godis.
- Inse att Förhäxad alltid finns kvar, PA är mer brådskande än min nyfikenhet om hur nästa avsnitt ska sluta, vilket jag redan vet eftersom jag sett alla avsnitt ett antal gånger.
- Prioritera, prioritera, prioritera.
- Men ändå alltid ta mig tid till att ibland bara ta det lugnt. Annars blir jag stressad och på världens humör, stackars Robin..

Nu, gräma mig över min stackars mage tills Robin kommer hem. Stackars stackars mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0