I changed my mind, just leave me alone.

En lång tisdag har det här varit, precis som förra veckan. Vaknar upp och tror aldrig jag har varit tröttare. Inser dock att hur mycket jag än önskar att jag hade sovmorgon så måste jag stiga upp. Tjugofem över åtta cyklade jag iväg mot skolan.

Skoldagen har bestått av två läxförhör och en längtan. Den där längtan som alla blivande mattar säkert känner. Efter "sin" lilla valp som faktiskt fyller en vecka idag. När hon föddes vägde hon 116 gram, nu idag vägde hon 265 gram. Kan inte skriva att hon väger 265 idag för hon ökar i vikt för varje timma. Hon kommer nog bli liten, men rund och go.

Hela kvällen har spenderats hos Robins föräldrar med hemmagjord pizza och en långprommis. Insåg ett och annat och känner mig nu mer förberedd på situationen med en ny hund.

Nä, nu ska jag gå och borsta tänderna.. Imorgon har jag en välbehövd sovmorgon till tio och slutar sedan skolan klockan ett. Så underbart. Bussen mot lillan går 10 över 5. Imorgon står valp-passning och kloklippning på schemat.

Godnatt min finaste Alice uppe i himlen, jag glömmer dig inte för en sekund, även om en ny skrutta snart intar plats i DIN biabädd, och DIN bur. Du är den bästa ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0