Körig dag med en alldeles för smart hund.

Skola 08.30-13.00. Hem till Eira. Tillbaks till skolan för PA-fix (fram- och baksida på boken) 14.30-16.20. Hem till Robin och Eira. Robin till stan. Borsta Eira. Äta. Bada Eira. Föna Eira. Borsta Eira. Duscha. PA. Ta det lugnt. Sova. SEN är det NÅGON som FYLLER ÅR.

Hedde in en godis i Eiras aktivitetsleksak och la den på golvet. Hon höll på med den en stund utan framgång. Så hon kom och satte sig nedanför mig och spände sina snälla ögon i mig. "Hjälp mig, matte." Jag skruvade upp leksaken lite och la ner den på golvet igen. Eira la all sin energi på att få ut godisen. En stund senare satt hon nedanför mig igen. Leksaken var spårlöst borta. "Hjälp mig, matte." Jag steg upp för att söka reda på leksaken men hittade den inte. Då gick hon fram till ett hörn och skällde uppmanande. "Där är den." Och ja, där var den. Hon är minsann inte dum, min Eira.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0