"Den är där den hör hemma."

Tog mig friheten att vara sjuk idag. Känner mig deprimerad. Vill inget hellre än att Robin ska komma hem och krama mig. Vill bara gråta. Äta en dammsugare. Har inte ätit något idag. Det är inte bra för mig att vara ledsen, då glömmer jag bort att äta. Hoppas inte mamma läser det...

Vet inte vad jag ska göra. Behöver göra massa läxor men jag orkar inte. Är hungrig och kämpar emot klumpen i halsen. Tappade bort min ring imorse. Satt i soffan och strök med fingret längs vänster ringfinger, som jag brukar. Det var tomt. Ingen ring. Panik. Kom på att jag igårkväll smörjt in händerna och då tog av mig ringen och la den på magen. Måste ha glömt att ta på mig den igen. Slet upp den nybäddade sängen och sökte förtvivlat efter ringen. Kollade på golvet. Blev livrädd att Eira hittat den och svalt den.

Nu sitter den på mitt finger igen iallafall, den är där den hör hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0